İLESAM’IN GÜRCİSTAN VE AZERBAYCAN KÜLTÜR GEZİSİNİN ARDINDAN

/ ETKİNLİKLERİMİZ

İLESAM’IN GÜRCİSTAN VE AZERBAYCAN KÜLTÜR GEZİSİNİN ARDINDAN

Eylül ayının bir Perşembe gününde (20.09.2012) saatler ikindi vaktine yol alırken, Kocatepe’nin yanı başında hummalı bir hazırlık yapılıyordu. İLESAM’IN 26. yıl etkinlikleri çerçevesinde düzenlediği gezi nedeniyle sefere çıkacak araç Kültür sitesine yanaşırken telaşla valizler bagajlara yerleştiriliyor ve yolcular yerlerini alıyorlardı. Basit bir yoklamanın ardından Hakan kaptan yönetimindeki araç yola koyuldu. Ankara’nın kalabalık trafiğinden çıkıldığında yolcular bir bir kendilerini tanıttılar ve şarkılı türkülü bir yolculuk devam etti. Vakit akşama yaklaşınca da uzun yoldan gelen yolcukların birer birer göz kapakları uykuya yenildi. Mideler isyan etmiş olmalı ki gecenin bilmem kaçında Samsun yakınlarında yaklaşık yarım saat süren bir menemen molası verildi ve takiben yola devam edildi. 21 Eylül sabahının ilk ışıkları ile birlikte gözlerimizi açtığımızda karşımızda üzerinde Behçet Kemal ÇAĞLAR’A ait

“HOPA’YI GÖRDÜĞÜM İLK DÖNEMEÇTEN SAPALI

ANLADIM BENDEKİ RUH EZELDEN HOPALI”

dizelerinin yazılı olduğu bir üst geçit duruyordu. Hopa’da yapılan kahvaltının ardından Sarp sınır kapısına varıldı. Kapıda yapılan aksamalı kontrollerin ardından, tabiatı Karadeniz bölgemizle birebir örtüşen Gürcistan topraklarına ayak bastık ve Batum’da kalacağımız otele doğru yol aldık. Otele yerleştikten sonra kafilemizi iki Türkolog karşıladı ve Batum’un önemli yerlerini birlikte gezme imkânı bulduk. Eğlenceli akşam yemeğinin ardından otelimizde istirahata çekildik. 22 Eylül sabahı kahvaltının ardından kaptanımızın vize işlemlerinin zaman alamsı nedeniyle öğlen vaktine yakın TİFLİS’E doğru yola koyulduk. Yolda katılımcıların yaptıkları şarkılı şiirli eğlenceleri ve fotoğraf meraklısı arkadaşlarımızın melodili deklanşör sesleri nedeniyle zamanın farkına varamadan akşam saatlerinde kendimizi, Tiflis’te konaklayacağımız otelin önünde bulduk. Otele yerleşildikten sonra adeta inançlar müzesi olan şehrin tarihi yerleri gezilerek KUR nehrinin kıyısında mini bir yürüyüş yapıldı. Türkolog Nana Hanımın refakatinde Gürcistan mutfağının zengin örnekleri ile akşam yemeğini yedik ve dinlenmek üzere otelimize döndük.

23.Eylül Pazar sabahı Azerbaycan’a gitmek üzere hazırlıklar yapıldı ve araç yola koyuldu. Yön tabelalarının eksikliği nedeniyle Tiflis’in etrafında atılan bir turdan sonra nihayet Gence yolunu bulabildik ve yola devam etik. Azerbaycan SINIQ KÖRPÜ kapısına vardığımızda pasaport işlemleri bir hayli zamanımızı alırken