TÜRKİYE İLİM VE EDEBİYAT ESERİ SAHİPLERİ MESLEK BİRLİĞİ (İLESAM) BÜTÇE MUHASEBE ve HARCAMA YÖNERGESİ BİRİNCİ BÖLÜM AMAÇ VE KAPSAM MADDE 1- Bu Yönerge’nin amacı Türkiye İlim ve Edebiyat Eseri Sahipleri Meslek Birliği – İLESAM’a ait planlanan bütçe, fiili bütçe, planlanan ve fiili nakit tablolarını hazırlamak, muhasebe ve harcama yetki, usul ve işlemlerini düzenlemektir. MADDE 2- Bu Yönerge, Türkiye İlim ve Edebiyat Eseri Sahipleri Meslek Birliği – İLESAM merkez ve şubelerini, tüm üyelerini, üst kurul üyelerini ve personelini kapsar. TANIMLAR MADDE 3- Bu Yönerge’de geçen terimlerden; a) BİRLİK: Türkiye İlim ve Edebiyat Eseri Sahipleri Meslek Birliği – İLESAM'ı, b) BİRLİK ÜYESİ: Birliğe asıl üye ve yararlanan üye olan gerçek ve tüzel kişileri, c) BİRLİK PERSONELİ: Birlik bünyesinde istihdam edilen bordrolu veya alt yüklenici tüm personeli, d) BİRLİK İLETİŞİM KANALLARI: Her türlü Posta, Kargo, E-Posta, SMS, Web Sitesi, Akıllı Telefon uygulamaları ve ileride icat edilecek her türlü iletişim aracını ifade eder. e) KANUN: 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’nu, f) YÖNETMELİK: 07/04/2022 Tarih 31802 Sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 06/04/2022 Tarih 5405 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararı ile yürürlüğe giren Telif Hakları Alanında Meslek Birlikleri Yönetmeliğini, g) BAKANLIK: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı'nı, h) TÜZÜK: Birlik Tüzüğünü, i) BÜTÇE DÖNEMİ: Her yılın Ocak ayı ile başlayan 3’er aylık dönemlerdir. j) KULLANICI: İLESAM repertuarında yer alan ilim ve edebiyat eserlerini kullanan/indiren/dinleyen/paylaşan gerçek ve tüzel kişileri, k) BÜTÇE KOMİSYONU: Sayman üye, yönetim kurulu tarafından kendi içerisinden belirlenen 1 üye, Genel Sekreter veya Mali ve İdari İşlerden Sorumlu Genel BaşkanYardımcısıyla birlikte oluşturulan komisyonu ifade eder. İKİNCİ BÖLÜM SORUMLULUK MADDE 4- Birlik bütçesinin ve nakit tablosunun iki yıllık olarak hazırlanmasından ve Genel Kurul’a sunulmasından Yönetim Kurulu sorumludur. Bütçe Komisyonu, bütçe ve nakit tablosu tasarısını hazırlar ve Yönetim Kurulu’nun görüşlerine ve onayına arz eder. Yönetim Kurulu tarafından onaylanan bütçe ve nakit tablosu, Birlik Genel Kurulu’na sunulur ve ancak onaylandıktan sonra yürürlüğe girer. Birlik Genel Kurulu tarafından bütçe onaylanmaz ise, Genel Sekreterlik tarafından revize edilerek Yönetim Kurulu onayından sonra Birlik Olağanüstü Genel Kurulu’na sunulur. Bütçe, Birlik Genel Kurulu’nca onaylanıncaya kadar geçen sürede, eski planlanan bütçe, bütçe kalemleri TÜİK tarafından yayınlanmış son on iki ayın (ÜFE+TÜFE)/2 enflasyon oranı ölçüsünde arttırılarak kullanılır. Gider kalemleri içerisinde tasarruf edilen gider tutarlarının bir başka gider kaleminde kullanılabilmesi, toplam gelir bedelinin değişmemesi kaydıyla gelir kalemleri içerisinde aktarma yetkisinin Genel Kurul tarafından Yönetim Kurulu’na verilmesi gereklidir. ESASLAR MADDE 5- Bütçenin hazırlanmasında ve uygulanmasında şu esaslara uyulur: Bütçe Komisyonu, Aralık ayı başında Birlik birimlerinden aldığı gelir ve gider verilerine dayanarak, Birlik bütçesini hazırlar, Yönetim Kuruluna sunar ve Genel Kurulda onaylanmış bütçenin uygulanmasını takip ederek Yönetim Kuruluna 3’er aylık dönemlerde bilgi verir. Birliğin hesap dönemi, Ocak ayı birinci gününden başlamak üzere bir takvim yılıdır. Birliğin bütçe dönemleri her takvim yılının Ocak ayı ile başlayan 3’er aylık dönemlerdir. Yönetim Kurulu’nca bir hesap dönemi için tasarlanan bir yıllık gelir ve gidere göre yıllık bütçe 1 Ocak’ta başlar, 31 Aralık’ta sona erer. Bütçe gelir ve gider olmak üzere iki kısımdır. Bütçe gelir kısmı şu maddelerden oluşur: • Birlik Üyesinden alınacak giriş aidatı ve yıllık ödentiler, o Birliğe üyelikte gerçek kişiler 100,00-TL, tüzel kişiler 500,00-TL giriş aidatı öderler, Yukarıda belirtilen tutarlar, bütçe çalışması yapılan her Genel Kurulda bütçe içerisinde yeniden değerlendirilerek Genel Kurulun onayına sunulacaktır. Genel Kurulda onaylanan bütçe sonrasında yeni tutarlar uygulamaya konulacaktır. Yurt dışı meslek birliklerinden elde edilecek telif gelirleri, Lisanslı kullanıcılardan elde edilecek telif gelirleri, Hukuk davalarından kazanılan tazminatlar, Birlik iştirak kârları, Yayın gelirleri (dergi, broşür vb.), Bağış ve ölüme bağlı tasarruflardan elde edilen gelirleri, Faiz, fon, kambiyo, hazine bonosu, devlet tahvili gelirleri ve sabit getirili yatırım araçları gelirleri, Kira gelirleri, Diğer gelirler. Bütçe gider kısmı şu maddelerden oluşur: Birlik Personeli giderleri, Huzur hakları, Yurt içi ve yurt dışı seyahat giderleri, Genel merkez ve şube giderleri (enerji, su, ısınma, temizlik, kırtasiye, haberleşme, server işletim, jeneratör, bina bakım, ofis tamir – bakım, işyeri sigortası, güvenlik, vb.), Danışmanlık giderleri, Alınan hizmetler, Apartman Aidatı giderleri, Kongre, kurs, sergi, fuar, konser, üye bilgilendirme toplantıları vb. giderleri, Sabit kıymetlere yatırımlar, Sigorta giderleri, Matbaa giderleri, Gazete, dergi, medya takip, internet, reklam ve tanıtım giderleri, Yardımlar, Vergiler, SGK primleri, Diğer giderler. Bütçenin gelir kısmı tahminleri hakkında aşağıdaki hükümler uygulanır: Kullanıcıdan tahsil edilen telif tutarlarından Birlik Üyesine dağıtılacak hakediş payı, tahsil tarihini takip eden 3 iş günü içinde BİRLİK ilgili banka hesabına transfer edilir. Gelir, bir evvelki yıl tahsilatı ve diğer meslek birlikleriyle imzalanmış iş birliği protokollerine uygun olarak alınan kararlar ve planlar göz önünde tutularak mümkün olduğu kadar gerçeğe yakın ve mecra bazında tahmin edilir. Bütçenin gider kısmı, bir evvelki yıl giderleri ile cari yıl içinde yapılması düşünülen işler ve yatırımlar göz önüne alınmak suretiyle, mümkün olduğu kadar gider hesapları arasında aktarmaya ihtiyaç duyulmayacak şekilde düzenlenir. Bütçe tahakkuk esasına göre hazırlanır. Tahsilat ve ödeme vadeleri dikkate alınarak nakit tablosu hazırlanır. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM MUHASEBE MADDE 6- Muhasebe kayıtları ve resmi olarak tutulması gereken defterler Vergi Usul Kanunu ve yürürlükte olan mevzuat hükümlerine göre tutulur. Muhasebe ay kapanışları, takip eden ayın en geç 25’inde gerçekleştirilir. Bütçe Komisyonu tarafından 3’er aylık dönemler itibarıyla her yılın 15 Mayıs, 15 Ağustos, 15 Kasım ve 15 Şubat tarihlerinde, bu tarihler tatile geliyorsa takip eden ilk iş günü planlanan bütçe kırılım yapısında fiili bütçe raporu, planlanan bütçe ile karşılaştırmalı olarak Yönetim Kurulu bilgisine sunulur. Yönetim Kurulu, karşılaştırmalı bütçe raporunu raporun teslim tarihinden sonraki ilk toplantısında görüşür. Toplantı öncesinde rapor tüm üyelere dağıtılır ve toplantıya gelmeden üyelerden mutlaka okunması istenir. Fiili bütçedeki olumsuz sapmalar yüksek düzeyde ise Yönetim Kurulu, gerekli önlemleri belirler ve uygulanması için Bütçe Komisyonuna iletir. Yeminli Mali Müşavir denetimi, 12’şer aylık dönemler halinde yapılır. Denetleme Kurulu ve Yeminli Mali Müşavirlik raporları, raporların Yönetim Kurulu’na teslim edilmesini takip eden 1 ay içinde Birlik İletişim Kanallarında Genel Sekreterlik tarafından yayınlanır ve üyelere yayınlandığına dair Birlik İletişim Kanalları aracılığıyla bildirim gönderilir. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM HARCAMA MADDE 7- Yönetim Kurulu ve Bütçe Komisyonu, Satın Alma Yönergesi hükümleri çerçevesinde bütçeye göre, Birliğin ihtiyaçlarını dikkate alarak sarf ile yetkilidir. HARCAMA ESASLARI MADDE 8- Birlik adına ve hesabına yapılan tüm ödemeler banka hesabından havale/EFT yoluyla yapılır. Nakit olarak yapılması zorunlu ödemelerin olması halinde, ilgili Birlik Personeline iş avansı ödenir, ilgili personel nakit ödemeyi yapar ve Masraf Bildirim Formu düzenleyerek yaptığı harcamanın resmi belgesini Mali ve İdari İşler Sorumlusu’na ve Birlik Muhasibine teslim eder. Birliğin bütün harcamalarının takibi ve denetimi Yönetim Kurulu Sayman Üye, Yeminli Mali Müşavir ve Denetleme Kurulu tarafından yapılır. Yapılan tüm gider ve yatırım kalemi harcamaları, Birilik bütçesinden yapılır. BÜTÇE DIŞI KALEMLER MADDE 9- Planlanan bütçede yer almayan ancak bütçede Yönetim Kurulu onayı ile gider hesapları arasında aktarma yoluyla finansmanı sağlanabilen harcamalar gerçekleştirilebilir.Yönetim Kurulu, Birlik hizmetlerini aksatmayacak şekilde, giderleri alacağı kararla azaltabilir. Hiçbir harcamanın finansmanı, Genel Kurul onayı olmaksızın hiçbir sebeple Birlik Üyesinin hesabındaki bakiyeden karşılanamaz. A- BİRLİK PERSONELİ’NE AVANS ÖDENMESİ Birlik Personeli, bir takvim yılı içerisinde, ihtiyaç duyması halinde, avans talebinde bulunabilir. Avans talepleri, yazılı form doldurularak, Mali ve İdari İşlerden Sorumlu Departmanı’na yapılır. Birlik Personelinin alabileceği toplam avans tutarı, 1 net maaş tutarını geçemez ve en fazla 4 eşit taksit ile net maaş bedelinden mahsup edilir. Alınan avans bedelleri mahsup edilmeden, Birlik Personeli yeni avans talebinde bulunamaz. Yukarıdaki kriterlere uygun olarak iletilen avans talepleri, Muhasip üye tarafından yazılı talebin tebliğ alınmasını takip eden en geç 3 iş günü içinde gerçekleştirilir. EVRAKLARIN SAKLANMASI MADDE 10- Birliğin muhasebe ile ilgili her türlü defter, fiş, makbuz ve sarf evrakı, ilgili kanunların belirttiği süre kadar saklanır. Tüm yasal defterlerin açılışları, noter onayı ile yapılır. Birlik Üyesine ait kişisel ve mali bilgiler, kanun ile tanımlanan eserlerin korunması süresince muhafaza edilir. Birlik kayıtları dijital olarak da süresiz olarak muhafaza edilir ve yedeklenir. BEŞİNCİ BÖLÜM YÜRÜRLÜK MADDE 11- Bu yönerge Genel Kurul kararı ile onaylandıktan sonra, takip eden ilk mali yılın 1 Ocak tarihinde yürürlüğe girer ve yürürlüğe giriş tarihinden itibaren 10 iş günü içinde Birlik İletişim Kanallarında yayınlanır. YÜRÜTME MADDE 12- Bu yönerge hükümlerini, Yönetim Kurulu yürütür. DENETLEME MADDE 13- Bu Yönerge hükümleri, Denetleme Kurulu tarafından denetlenir ve denetim raporu Birlik İletişim Kanallarında yayınlanır.
TÜRKİYE İLİM VE EDEBİYAT ESERİ SAHİPLERİ MESLEK BİRLİĞİ
(İLESAM) BÜTÇE MUHASEBE ve HARCAMA YÖNERGESİ
BİRİNCİ BÖLÜM
AMAÇ VE KAPSAM
MADDE 1- Bu Yönerge’nin amacı Türkiye İlim ve Edebiyat Eseri Sahipleri Meslek Birliği – İLESAM’a ait planlanan bütçe, fiili bütçe, planlanan ve fiili nakit tablolarını hazırlamak, muhasebe ve harcama yetki, usul ve işlemlerini düzenlemektir.
MADDE 2- Bu Yönerge, Türkiye İlim ve Edebiyat Eseri Sahipleri Meslek Birliği – İLESAM merkez ve şubelerini, tüm üyelerini, üst kurul üyelerini ve personelini kapsar.
TANIMLAR
MADDE 3- Bu Yönerge’de geçen terimlerden;
a) BİRLİK: Türkiye İlim ve Edebiyat Eseri Sahipleri Meslek Birliği – İLESAM'ı,
b) BİRLİK ÜYESİ: Birliğe asıl üye ve yararlanan üye olan gerçek ve tüzel kişileri,
c) BİRLİK PERSONELİ: Birlik bünyesinde istihdam edilen bordrolu veya alt yüklenici tüm personeli,
d) BİRLİK İLETİŞİM KANALLARI: Her türlü Posta, Kargo, E-Posta, SMS, Web Sitesi, Akıllı Telefon uygulamaları ve ileride icat edilecek her türlü iletişim aracını ifade eder.
e) KANUN: 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu’nu,
f) YÖNETMELİK: 07/04/2022 Tarih 31802 Sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 06/04/2022 Tarih 5405 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararı ile yürürlüğe giren Telif Hakları Alanında Meslek Birlikleri Yönetmeliğini,
g) BAKANLIK: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı'nı,
h) TÜZÜK: Birlik Tüzüğünü,
i) BÜTÇE DÖNEMİ: Her yılın Ocak ayı ile başlayan 3’er aylık dönemlerdir.
j) KULLANICI: İLESAM repertuarında yer alan ilim ve edebiyat eserlerini kullanan/indiren/dinleyen/paylaşan gerçek ve tüzel kişileri,
k) BÜTÇE KOMİSYONU: Sayman üye, yönetim kurulu tarafından kendi içerisinden belirlenen 1 üye, Genel Sekreter veya Mali ve İdari İşlerden Sorumlu Genel BaşkanYardımcısıyla birlikte oluşturulan komisyonu ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
SORUMLULUK
MADDE 4- Birlik bütçesinin ve nakit tablosunun iki yıllık olarak hazırlanmasından ve Genel Kurul’a sunulmasından Yönetim Kurulu sorumludur. Bütçe Komisyonu, bütçe ve nakit tablosu tasarısını hazırlar ve Yönetim Kurulu’nun görüşlerine ve onayına arz eder.
Yönetim Kurulu tarafından onaylanan bütçe ve nakit tablosu, Birlik Genel Kurulu’na sunulur ve ancak onaylandıktan sonra yürürlüğe girer.
Birlik Genel Kurulu tarafından bütçe onaylanmaz ise, Genel Sekreterlik tarafından revize edilerek Yönetim Kurulu onayından sonra Birlik Olağanüstü Genel Kurulu’na sunulur. Bütçe, Birlik Genel Kurulu’nca onaylanıncaya kadar geçen sürede, eski planlanan bütçe, bütçe kalemleri TÜİK tarafından yayınlanmış son on iki ayın (ÜFE+TÜFE)/2 enflasyon oranı ölçüsünde arttırılarak kullanılır.
Gider kalemleri içerisinde tasarruf edilen gider tutarlarının bir başka gider kaleminde kullanılabilmesi, toplam gelir bedelinin değişmemesi kaydıyla gelir kalemleri içerisinde aktarma yetkisinin Genel Kurul tarafından Yönetim Kurulu’na verilmesi gereklidir.
ESASLAR
MADDE 5- Bütçenin hazırlanmasında ve uygulanmasında şu esaslara uyulur:
Bütçe Komisyonu, Aralık ayı başında Birlik birimlerinden aldığı gelir ve gider verilerine dayanarak, Birlik bütçesini hazırlar, Yönetim Kuruluna sunar ve Genel Kurulda onaylanmış bütçenin uygulanmasını takip ederek Yönetim Kuruluna 3’er aylık dönemlerde bilgi verir.
Birliğin hesap dönemi, Ocak ayı birinci gününden başlamak üzere bir takvim yılıdır.
Birliğin bütçe dönemleri her takvim yılının Ocak ayı ile başlayan 3’er aylık dönemlerdir. Yönetim Kurulu’nca bir hesap dönemi için tasarlanan bir yıllık gelir ve gidere göre yıllık bütçe 1 Ocak’ta başlar, 31 Aralık’ta sona erer.
Bütçe gelir ve gider olmak üzere iki kısımdır. Bütçe gelir kısmı şu maddelerden oluşur:
• Birlik Üyesinden alınacak giriş aidatı ve yıllık ödentiler,
o Birliğe üyelikte gerçek kişiler 100,00-TL, tüzel kişiler 500,00-TL giriş aidatı öderler, Yukarıda belirtilen tutarlar, bütçe çalışması yapılan her Genel Kurulda bütçe içerisinde yeniden değerlendirilerek Genel Kurulun onayına sunulacaktır. Genel Kurulda onaylanan bütçe sonrasında yeni tutarlar uygulamaya konulacaktır.
Bütçe gider kısmı şu maddelerden oluşur:
Bütçenin gelir kısmı tahminleri hakkında aşağıdaki hükümler uygulanır:
Kullanıcıdan tahsil edilen telif tutarlarından Birlik Üyesine dağıtılacak hakediş payı, tahsil tarihini takip eden 3 iş günü içinde BİRLİK ilgili banka hesabına transfer edilir.
Gelir, bir evvelki yıl tahsilatı ve diğer meslek birlikleriyle imzalanmış iş birliği protokollerine uygun olarak alınan kararlar ve planlar göz önünde tutularak mümkün olduğu kadar gerçeğe yakın ve mecra bazında tahmin edilir.
Bütçenin gider kısmı, bir evvelki yıl giderleri ile cari yıl içinde yapılması düşünülen işler ve yatırımlar göz önüne alınmak suretiyle, mümkün olduğu kadar gider hesapları arasında aktarmaya ihtiyaç duyulmayacak şekilde düzenlenir.
Bütçe tahakkuk esasına göre hazırlanır. Tahsilat ve ödeme vadeleri dikkate alınarak nakit tablosu hazırlanır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
MUHASEBE
MADDE 6- Muhasebe kayıtları ve resmi olarak tutulması gereken defterler Vergi Usul Kanunu ve yürürlükte olan mevzuat hükümlerine göre tutulur.
Muhasebe ay kapanışları, takip eden ayın en geç 25’inde gerçekleştirilir.
Bütçe Komisyonu tarafından 3’er aylık dönemler itibarıyla her yılın 15 Mayıs, 15 Ağustos, 15 Kasım ve 15 Şubat tarihlerinde, bu tarihler tatile geliyorsa takip eden ilk iş günü planlanan bütçe kırılım yapısında fiili bütçe raporu, planlanan bütçe ile karşılaştırmalı olarak Yönetim Kurulu bilgisine sunulur.
Yönetim Kurulu, karşılaştırmalı bütçe raporunu raporun teslim tarihinden sonraki ilk toplantısında görüşür. Toplantı öncesinde rapor tüm üyelere dağıtılır ve toplantıya gelmeden üyelerden mutlaka okunması istenir.
Fiili bütçedeki olumsuz sapmalar yüksek düzeyde ise Yönetim Kurulu, gerekli önlemleri belirler ve uygulanması için Bütçe Komisyonuna iletir.
Yeminli Mali Müşavir denetimi, 12’şer aylık dönemler halinde yapılır.
Denetleme Kurulu ve Yeminli Mali Müşavirlik raporları, raporların Yönetim Kurulu’na teslim edilmesini takip eden 1 ay içinde Birlik İletişim Kanallarında Genel Sekreterlik tarafından yayınlanır ve üyelere yayınlandığına dair Birlik İletişim Kanalları aracılığıyla bildirim gönderilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
HARCAMA
MADDE 7- Yönetim Kurulu ve Bütçe Komisyonu, Satın Alma Yönergesi hükümleri çerçevesinde bütçeye göre, Birliğin ihtiyaçlarını dikkate alarak sarf ile yetkilidir.
HARCAMA ESASLARI
MADDE 8- Birlik adına ve hesabına yapılan tüm ödemeler banka hesabından havale/EFT yoluyla yapılır. Nakit olarak yapılması zorunlu ödemelerin olması halinde, ilgili Birlik Personeline iş avansı ödenir, ilgili personel nakit ödemeyi yapar ve Masraf Bildirim Formu düzenleyerek yaptığı harcamanın resmi belgesini Mali ve İdari İşler Sorumlusu’na ve Birlik Muhasibine teslim eder.
Birliğin bütün harcamalarının takibi ve denetimi Yönetim Kurulu Sayman Üye, Yeminli Mali Müşavir ve Denetleme Kurulu tarafından yapılır. Yapılan tüm gider ve yatırım kalemi harcamaları, Birilik bütçesinden yapılır.
BÜTÇE DIŞI KALEMLER
MADDE 9- Planlanan bütçede yer almayan ancak bütçede Yönetim Kurulu onayı ile gider hesapları arasında aktarma yoluyla finansmanı sağlanabilen harcamalar gerçekleştirilebilir.Yönetim Kurulu, Birlik hizmetlerini aksatmayacak şekilde, giderleri alacağı kararla azaltabilir.
Hiçbir harcamanın finansmanı, Genel Kurul onayı olmaksızın hiçbir sebeple Birlik Üyesinin hesabındaki bakiyeden karşılanamaz.
A- BİRLİK PERSONELİ’NE AVANS ÖDENMESİ
Birlik Personeli, bir takvim yılı içerisinde, ihtiyaç duyması halinde, avans talebinde bulunabilir. Avans talepleri, yazılı form doldurularak, Mali ve İdari İşlerden Sorumlu Departmanı’na yapılır.
Birlik Personelinin alabileceği toplam avans tutarı, 1 net maaş tutarını geçemez ve en fazla 4 eşit taksit ile net maaş bedelinden mahsup edilir. Alınan avans bedelleri mahsup edilmeden, Birlik Personeli yeni avans talebinde bulunamaz.
Yukarıdaki kriterlere uygun olarak iletilen avans talepleri, Muhasip üye tarafından yazılı talebin tebliğ alınmasını takip eden en geç 3 iş günü içinde gerçekleştirilir.
EVRAKLARIN SAKLANMASI
MADDE 10- Birliğin muhasebe ile ilgili her türlü defter, fiş, makbuz ve sarf evrakı, ilgili kanunların belirttiği süre kadar saklanır. Tüm yasal defterlerin açılışları, noter onayı ile yapılır.
Birlik Üyesine ait kişisel ve mali bilgiler, kanun ile tanımlanan eserlerin korunması süresince muhafaza edilir.
Birlik kayıtları dijital olarak da süresiz olarak muhafaza edilir ve yedeklenir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
YÜRÜRLÜK
MADDE 11- Bu yönerge Genel Kurul kararı ile onaylandıktan sonra, takip eden ilk mali yılın 1 Ocak tarihinde yürürlüğe girer ve yürürlüğe giriş tarihinden itibaren 10 iş günü içinde Birlik İletişim Kanallarında yayınlanır.
YÜRÜTME
MADDE 12- Bu yönerge hükümlerini, Yönetim Kurulu yürütür.
DENETLEME
MADDE 13- Bu Yönerge hükümleri, Denetleme Kurulu tarafından denetlenir ve denetim raporu Birlik İletişim Kanallarında yayınlanır.