İLESAM TÜRKİYE’NİN 7 BÖLGESİNDE 3. EDEBİYAT ATÖLYELERİ'Nİ AÇIYOR Faaliyetin Amacı ve Hedefleri: Yazarlık, insanî bir ihtiyaçtır. Bilgi ve bilinç üreten, ürettiği bu bilgi ve bilinci düşünsel ve sanatsal olarak söz, yazı ve davranışla ifadeye dönüştürebilen tek varlık insandır. Dolayısıyla insanın canlı ve cansız diğer varlıklardan ayrılan en önemli yanı, kendine özgü duygu, düşünce ve heyecan birikimini ifade ediyor olmasıdır. Yazarlık da işte tam bu noktada en temel insanî ihtiyaca cevap veren bir faaliyettir. Bir arada toplumsal yaşamanın temel araçlarından biri de ürettikleri duygu, düşünce ve heyecanlarını paylaşarak hem biyolojik hem psikolojik ihtiyaçlarını gidermeleridir. Bu da ancak konuşarak, yazarak ve davranışa dönüştürerek olur. Milletleri millet yapan onların edebiyatları ve sanatlarıdır. Kültürü kalıcı kılan onu dil vasıtası ile gelecek nesillere aktaran sanatçılar ve edebiyatçılardır. Bu yüzden her devlet edebî ve sanat faaliyetlere öncelik verir ve kültürü nesilden nesile aktaracak edebiyatçıların yetişmesine imkân sağlar. T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın katkılarıyla ikincisini gerçekleştireceğimiz Türkiye’nin 7 Bölgesinde Edebiyat Atölyeleri projemiz bu sefer T.C. Millî Eğitim Bakanlığımız ile yapılan görüşmeler doğrultusunda yine Türkiye’nin 7 bölgesinden seçilen Amasya, Adıyaman, İstanbul, Erzurum, Afyonkarahisar, Hatay ve Karaman’daki illerimizde okuyan sadece lise öğrencilerine yönelik olacaktır. Türkiye’nin 7 Bölgesinde 3.Edebiyat Atölyeleri projemiz yazarlığa ilgi duyan, öğrenmek ve kendi kitaplarını yazmak isteyen liseli gençler için oluşturulmuş bir projedir. İnsan düşünür, düşündüğünü de dile getirir… Dil, düşünceyi aktarır. Başka deyişle düşünceyi somutlaştıran dildir. Düşünceler; dil kalıplarına, kelimelere, cümlelere dökülerek diğer insanlara aktarılabilir. Bu da söz ve yazıyla mümkündür. Edebiyat atölyelerinde lise öğrencilerine yönelik yazının temel kuralları, doğru ve etkili yazma yöntemleri, bir düşünce sistematiği içinde metin oluşturma, duygu ve düşüncelerini açıklıkla ve akıcı biçimde yazıya dökebilme konularını içeren bir program izlenecektir. Edebiyat Atölyeleri ile sanat, edebiyat ve yazarlık konusunda Türk gençlerinin doğuştan getirdikleri yazı yazma, ifadeye dönüştürme kabiliyetlerini dil ve edebiyat biliminin verileriyle ve tecrübeli hocalarımızın kılavuzluğunda geliştirmeyi, onları doğru yönde yönlendirmeyi amaçlıyoruz. Alanında tanınmış şair-yazar ve akademisyenler tarafından verilecek ve üç ay sürecek atölye dersleri ile gençlerimiz arasından edebiyat alanında yeni kalemler yetiştirmek öncelikli hedefimizdir. Yazmanın formülü elbette yok ama bu, belli başlı teknikleri bilmenin hayatı, kültürü ve her şeyi daha iyi okumaya yarayacağı gerçeğini yok etmez. Edebiyat atölyeleri önemini, eğitimi en çok da bu yazma tekniklerini, yazmanın temel unsurlarını öğretmesi ve doğru pratikleri yeterince yapmaya sevk etmesinden alıyor. Edebiyat atölyelerinin başlıca amacı, katılımcı lise öğrencilerine diyalektik ve tarihsel bir bakış açısı kazandırarak, estetik bir zevk uyandırmak, farklı bakış açıları geliştirmek ve de bir üslup geliştirme noktasında gençlere bir yol çizmek ve yazma konusunda, yazar olma yolunda onlara çıkış yolunu göstermek ve öğrencilerimize yardımcı olmaktır. 9 hafta sürecek olan atölye boyunca lise öğrencilerine ücretsiz olarak çevirimiçi-zoom üzerinden verilecek dersler, önce bilgi vermek sonrasında örnek metinleri incelemek ve uygulama yazıları, denemeler ve diğer türlerde yazılanları düzeltme noktasında oluşturulan yöntemlerle işlenecektir. Edebiyat atölyelerinde çevirimiçi-zoom üzerinden derslere katılan gençler dünyayla kurduğumuz bağı fark edecek, kendini ve kalemini tanıtma yolunda farklı bakış açılarını öğrenecek ve tecrübe edecek ve de yaratılışın özündeki yani kendilerindeki yazma potansiyelini ortaya çıkacaktır. Yazmaya hazırlayıcı bu atölye çalışmalarıyla gençlerin yazma kaygısı, korkusu ve yazmaya başlama konusundaki sıkıntıları giderilecek ve gençlerimiz 7 ilde çevirimiçi-zoom üzerinden eş zamanlı yapılacak olan atölye çalışmaları ile yazının iyileştirici gücünden faydalanılacaktır. Tüm bu dersler ve yöntemlerimiz içerisinde aslında üç olmazsa olmaz vardır. Bu üç özelliği biz yetenekli ve istekli lise öğrencilerinden oluşan edebiyat atölyelerimizde öğrencilere kazandıracağız. Bilginin yanında atölye derslerinde öğrencilere kazandırılacak en önemli özelliği şu cümleler ifade eder kanaatindeyiz: Bilgi önemlidir, bilgi olmadan olmaz bu yüzden yazar olacak olan kişi çok okumalıdır lakin doğru okumalıdır; çok yazmalıdır, yazma alıştırması yeteneği geliştirir ve de yazar olacak olan kişi disiplinli ve mesaili çalışmalıdır. Yazılan metinler ne kadar güçlü, ne kadar “yaratıcı” olacağını gelecek içersinde bu üç madde belirleyecektir. Mesele çok fazla okumak demek değildir önemli olan nitelikli okuma yapmaktır. Çok okumak, iyi okumak değildir. Okunan metinleri sadece verdiği zevkle ilgili yorumlamak nitelikli okumak değildir çünkü. Üslup, dil, kurgu gibi unsurları gözeterek, benzerleriyle, türdeşleriyle, kendinden öncekilerle, dönemiyle, yazarının diğer kitaplarıyla ilişkisini, benzerlik ve farklarını yorumlamak, bunu sistematik bir şekilde yapabilmek bir dizi disiplinli uğraş gerektirir. Bu eğitimlerin ana amacı, öğrencilerin doğru okuma- düşünme ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik tekniklerin anlatılması, atölyelerde uygulamalı bir şekilde tartışılması, çağdaş edebiyatın önemli örnekleri üzerinden gerekli altyapının sağlanmasıdır. İşte bu yüzden projemiz, gençlerin kültürel ve sanatsal faaliyetlere katılımını artırmayı amaçlayan, sanatın çeşitli dallarında üretecekleri eserler ile gelecekte kültürümüzün ve edebiyatımızın devamını sağlayacak üretilecek eseri yazacak olan gençlerimize yol göstermek ve onları yazar olma yolunda bilgi, tecrübe ve yönlendirme noktasında bir destekleme programıdır. Genel Amaçlar: İnsan, yazarak hem kendisini ifade eder, hem de bilgi ve bilinç üretimini insanlar arasında paylaşarak hayatına anlam katar, toplumsal bir fayda üretir, yaşadığını hisseder. Zira insan, toplumsal bir varlıktır. İnsan, tek başına bir mağarada yaşamak için değil, kendisi gibi diğer insanlarla bir arada yaşamak için yaratılmıştır. Türkiye’nin 7 bölgesinden seçilen Amasya, Adıyaman, İstanbul, Erzurum, Afyonkarahisar, Hatay ve Karaman’daki illerimizde okuyan sadece lise öğrencilerine yönelik çevirimiçi-zoom üzerinden yapılacak atölye çalışmalarımızda, * Gençlerimiz arasından gelecekte edebiyat alanında ülkemizi temsil edecek yeni kalemler yetiştirmek, * Bu atölye çalışmalarıyla gençlerin yazma kaygısı ve korkusunu ortadan kaldırmak, * Edebiyat atölyelerinde dersimize katılan öğrencilere öncelikle doğru okuma kavramını öğretmek, * Öğrencilere kelimelerin gücünü, çeşitliliğini, yazmanın yollarını ve biçimlerini öğretmek; yeni düşüncelerle yeni yöntemler keşfetmelerini sağlamak, * Yazmanın temel unsurları olan karakter, zaman, mekân, kurgu, çatışma ile anlatma ve gösterme yöntemlerini öğretmek, * Hemen her atölyede ders içinde veya ders dışında öğrencilere -ödev olarak- yazma pratikleri verilerek yazma becerilerini geliştirmek, * Yazma pratikleri sonucunda yazılan metinlerin daha sonra tahlilini yapıp öğrencilerin mukayeseli metin çalışması ile eleştiri gücünü geliştirmek, * Öğrencilerde özgür eser üretimini destekleyecek önceden belirlenmiş kişi-çatışma-konu üzerinde yazma, başkasının yazdığı bir metni tamamen veya kısmen yeniden kurma, bir metinde zaman, mekân, kurgu, çatışma ile anlatma ve gösterme unsurlarını tespit etme becerilerini geliştirmek, * Öğrencilerin hayatın farkına varmalarını sağlamak, zihinden geçen düşünceleri keşfetmeyi öğretmek ve yazarak kendinin farkında olma duygusunu öğretmek ve farkına vardıkları konusunda yazma alışkanlığı kazandırmak, * Öğrencilerin diyalektik ve tarihsel bir bakış açısı kazanmalarını sağlamak, onlarda okurken ve yazarken estetik bir zevk uyandırmak, farklı bakış açıları geliştirmek ve de öğrencilerde bir üslup gelişmesine zemin hazırlamak, * Edebiyat atölyelerinde öğrencilere yazının temel kuralları, doğru ve etkili yazma yöntemleri, bir düşünce sistematiği içinde metin oluşturma, duygu ve düşüncelerini açıklıkla ve akıcı biçimde yazıya dökebilme becerilerini geliştirmek, * Geleceğin yazarlarını yetiştirmek, kültürümüzü, tarihimizi ve sanatımızı geleceğe taşıyacak, milletimizi yüceltecek kalemleri bu atölye çalışmaları sayesinde yetiştirmeye çalışmak genel amaçlarımız arasındadır. Engelli Öğrencilerin Katılması Hususu: Atölye çalışmalarımıza başvuru yapan engelli öğrencilerin durumlarını beyan etmeleri halinde, ihtiyaç duyulması muhtemel yardım imkanları sunulacaktır. Faaliyet İçin Seçilen Hedef Bölge ve Hedef Kitle Proje dönemi boyunca ikincisini gerçekleştireceğimiz Türkiye’nin 7 Bölgesinde Edebiyat Atölyeleri projemiz T.C. Millî Eğitim Bakanlığımız ile yapılan görüşmeler doğrultusunda yine Türkiye’nin 7 bölgesinden seçilen Amasya, Adıyaman, İstanbul, Erzurum, Afyonkarahisar, Hatay ve Karaman’daki illerimizde okuyan gönüllülük esasına dayalı olarak sadece lise öğrencilerine yönelik olacaktır. Atölye çalışmaları çevirimiçi-zoom üzerinden verilecektir. Daha önceden yaptığımız edebiyat atölyeleri yine 7 bölgede seçilen Gaziantep, Erzincan, Trabzon, Yozgat, Sakarya, Manisa, Antalya, Kütahya, Adana, Ankara, Gaziantep, Erzincan, Tokat ve Kırklareli’de başarı ile sonuçlandırılmıştır. Buradaki tecrübemiz projemize olumlu olarak yansıyacaktır. Yazmaya hazırlayıcı bu atölye çalışmalarıyla gençlerin yazma kaygısı, korkusu ve yazmaya başlama konusundaki sıkıntıları giderilecek ve gençlerimiz 7 ilde eş zamanlı çevirimiçi-zoom üzerinden yapılacak olan atölye çalışmaları ile yazının iyileştirici gücünden faydalanılacaktır. Hedef Bölge: Türkiye’nin 7 bölgesindeki 7 il (Amasya, Adıyaman, İstanbul, Erzurum, Afyonkarahisar, Hatay ve Karaman) Hedef Kitle: Türkiye’nin 7 ilinde (Amasya, Adıyaman, İstanbul, Erzurum, Afyonkarahisar, Hatay ve Karaman) okuyan lise öğrencileri içinden edebi ve ilmi alanda yazmaya, düşünmeye ve üretmeye yetenekli gençlerden hareketle bütün edebiyata ve yazmaya hevesli lise öğrencileri… Kısa vadede yaptığımız atölye çalışmalarımızın ses getireceği muhakkaktır lakin uzun vadede bu atölyelerden yetişecek, ilk bilgilerini atölyelerimizden almış öğrencilerin sonradan belki de sadece ulusal değil uluslar arası alanda tanınmış birer yazara dönecek yazar adayı olması projemizin önemini artırmaktadır. Atölyelerimiz sayesinde sanata ve sanatçıya verilecek değerin artması, milletimizi var eden değerlerin gelecek nesillere taşınması ve yaşaması, uluslararası alanda Türkiye’ye ve edebiyat dünyamıza değer katacak yazar adaylarının çıkacak olması ülkemizin varoluşu için önem arz eden bir konudur. Türkiye’nin 7 Bölgesinde 3. Edebiyat Atölyeleri Faaliyetin Uygulama Programına Ait Ayrıntılı Açıklama Faaliyet Takvimi ve Programı FAALİYET TAKVİMİ Nisan-Mayıs 2022 Çevirimiçi-Zoom Üzerinden Edebiyat Atölye Dersleri 20 Mayıs-5 Haziran 2022 Öğrencilerin Eserlerinden Oluşan Amasya, Adıyaman, İstanbul, Erzurum, Afyonkarahisar, Hatay ve Karaman Ortak Kitabının Hazırlanması 5-10 Haziran 2022 Ankara’da Düzenlenecek Final ve Tanıtım Programı Hazırlıkları -Türkiye’nin 7 Bölgesinde 3. Edebiyat Atölyeleri dersleri Mart- Nisan ve Mayıs aylarında ücretsiz olan dersler eş zamanlı olarak başlayacak, çevirimiçi-zoom üzerinden verilecek dersler öğrencilerin derslerini aksatmayacak şekilde gönüllülük esasına dayalı olarak akşamları ya da hafta sonları yapılacaktır. -Türkiye’nin 7 Bölgesinde 3. Edebiyat Atölyeleri projemiz derslerine Amasya, Adıyaman, İstanbul, Erzurum, Afyonkarahisar, Hatay ve Karaman’daki okulların sadece lise kısmında okuyan öğrenciler katılabilir. -Derslerin bitimi sonrası her il için ayrı kitap olmak üzere atölyelere katılan öğrencilerin fotoğraf, özgeçmiş ve eserlerinden oluşan ortak kitaplar İLESAM tarafından bastırılacaktır. Ücretsiz dağıtılacak kitapların bir kısmı öğrencilere verilecek olup, dağıtımdan sonra geri kalan kitaplar Kütüphaneler ve Yayımlar Genel Müdürlüğü’ne bağışlanacak ve bu sayede bu basılan eserler ülkemiz kütüphanelerine dağılmış olacaktır. -Atölye çalışmaları sonunda Haziran 2022 içinde Ankara’da her ilden 2 ya da 3 misafir öğrencinin velisi ile beraber katılacağı kokteyli büyük bir tanıtım toplantısı düzenlenecek ve de öğrencilerin kitaplarını imzalaması ile proje sonlandırılacaktır. Bu tanıtım toplantısına katılacak kursiyer, ders veren hocalar ve davetlilerin iaşe ve ibate giderleri projeden karşılanacaktır. Atölye çalışmalarına katılmayı isteyen öğrenciler okullarındaki idareciler ile görüşüp isim yazdırabilir ve okullardaki idareciler isim listelerini İLESAM Genel Merkezi’ne ulaştırabilirler. Türkiye’nin 7 Bölgesinde 3. Edebiyat Atölyeleri projemiz ilgili her türlü bilgiye www.ilesam.org.tr adresindeki web sitemizden veya İLESAM Genel Merkezi aranarak ulaşılabilir. İLESAM (Türkiye İlim ve Edebiyat Eseri Sahipleri Meslek Birliği) Genel Merkezi Adres: İzmir 1. Cadde, No:33/16, Aydın Apartmanı, Kat:4, Kızılay/Ankara Tel: 0312 419 49 38 Faks:0312 419 49 39 Web:www.ilesam.org.tr E-mail: ilesam@ilesam.org.tr
İLESAM TÜRKİYE’NİN 7 BÖLGESİNDE 3. EDEBİYAT ATÖLYELERİ'Nİ AÇIYOR
Faaliyetin Amacı ve Hedefleri:
Yazarlık, insanî bir ihtiyaçtır. Bilgi ve bilinç üreten, ürettiği bu bilgi ve bilinci düşünsel ve sanatsal olarak söz, yazı ve davranışla ifadeye dönüştürebilen tek varlık insandır. Dolayısıyla insanın canlı ve cansız diğer varlıklardan ayrılan en önemli yanı, kendine özgü duygu, düşünce ve heyecan birikimini ifade ediyor olmasıdır. Yazarlık da işte tam bu noktada en temel insanî ihtiyaca cevap veren bir faaliyettir.
Bir arada toplumsal yaşamanın temel araçlarından biri de ürettikleri duygu, düşünce ve heyecanlarını paylaşarak hem biyolojik hem psikolojik ihtiyaçlarını gidermeleridir. Bu da ancak konuşarak, yazarak ve davranışa dönüştürerek olur.
Milletleri millet yapan onların edebiyatları ve sanatlarıdır. Kültürü kalıcı kılan onu dil vasıtası ile gelecek nesillere aktaran sanatçılar ve edebiyatçılardır. Bu yüzden her devlet edebî ve sanat faaliyetlere öncelik verir ve kültürü nesilden nesile aktaracak edebiyatçıların yetişmesine imkân sağlar.
T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın katkılarıyla ikincisini gerçekleştireceğimiz Türkiye’nin 7 Bölgesinde Edebiyat Atölyeleri projemiz bu sefer T.C. Millî Eğitim Bakanlığımız ile yapılan görüşmeler doğrultusunda yine Türkiye’nin 7 bölgesinden seçilen Amasya, Adıyaman, İstanbul, Erzurum, Afyonkarahisar, Hatay ve Karaman’daki illerimizde okuyan sadece lise öğrencilerine yönelik olacaktır. Türkiye’nin 7 Bölgesinde 3.Edebiyat Atölyeleri projemiz yazarlığa ilgi duyan, öğrenmek ve kendi kitaplarını yazmak isteyen liseli gençler için oluşturulmuş bir projedir.
Edebiyat Atölyeleri ile sanat, edebiyat ve yazarlık konusunda Türk gençlerinin doğuştan getirdikleri yazı yazma, ifadeye dönüştürme kabiliyetlerini dil ve edebiyat biliminin verileriyle ve tecrübeli hocalarımızın kılavuzluğunda geliştirmeyi, onları doğru yönde yönlendirmeyi amaçlıyoruz.
Alanında tanınmış şair-yazar ve akademisyenler tarafından verilecek ve üç ay sürecek atölye dersleri ile gençlerimiz arasından edebiyat alanında yeni kalemler yetiştirmek öncelikli hedefimizdir. Yazmanın formülü elbette yok ama bu, belli başlı teknikleri bilmenin hayatı, kültürü ve her şeyi daha iyi okumaya yarayacağı gerçeğini yok etmez. Edebiyat atölyeleri önemini, eğitimi en çok da bu yazma tekniklerini, yazmanın temel unsurlarını öğretmesi ve doğru pratikleri yeterince yapmaya sevk etmesinden alıyor.
Edebiyat atölyelerinin başlıca amacı, katılımcı lise öğrencilerine diyalektik ve tarihsel bir bakış açısı kazandırarak, estetik bir zevk uyandırmak, farklı bakış açıları geliştirmek ve de bir üslup geliştirme noktasında gençlere bir yol çizmek ve yazma konusunda, yazar olma yolunda onlara çıkış yolunu göstermek ve öğrencilerimize yardımcı olmaktır.
9 hafta sürecek olan atölye boyunca lise öğrencilerine ücretsiz olarak çevirimiçi-zoom üzerinden verilecek dersler, önce bilgi vermek sonrasında örnek metinleri incelemek ve uygulama yazıları, denemeler ve diğer türlerde yazılanları düzeltme noktasında oluşturulan yöntemlerle işlenecektir.
Edebiyat atölyelerinde çevirimiçi-zoom üzerinden derslere katılan gençler dünyayla kurduğumuz bağı fark edecek, kendini ve kalemini tanıtma yolunda farklı bakış açılarını öğrenecek ve tecrübe edecek ve de yaratılışın özündeki yani kendilerindeki yazma potansiyelini ortaya çıkacaktır.
Yazmaya hazırlayıcı bu atölye çalışmalarıyla gençlerin yazma kaygısı, korkusu ve yazmaya başlama konusundaki sıkıntıları giderilecek ve gençlerimiz 7 ilde çevirimiçi-zoom üzerinden eş zamanlı yapılacak olan atölye çalışmaları ile yazının iyileştirici gücünden faydalanılacaktır.
Tüm bu dersler ve yöntemlerimiz içerisinde aslında üç olmazsa olmaz vardır. Bu üç özelliği biz yetenekli ve istekli lise öğrencilerinden oluşan edebiyat atölyelerimizde öğrencilere kazandıracağız. Bilginin yanında atölye derslerinde öğrencilere kazandırılacak en önemli özelliği şu cümleler ifade eder kanaatindeyiz:
Bilgi önemlidir, bilgi olmadan olmaz bu yüzden yazar olacak olan kişi çok okumalıdır lakin doğru okumalıdır; çok yazmalıdır, yazma alıştırması yeteneği geliştirir ve de yazar olacak olan kişi disiplinli ve mesaili çalışmalıdır. Yazılan metinler ne kadar güçlü, ne kadar “yaratıcı” olacağını gelecek içersinde bu üç madde belirleyecektir.
Mesele çok fazla okumak demek değildir önemli olan nitelikli okuma yapmaktır. Çok okumak, iyi okumak değildir. Okunan metinleri sadece verdiği zevkle ilgili yorumlamak nitelikli okumak değildir çünkü. Üslup, dil, kurgu gibi unsurları gözeterek, benzerleriyle, türdeşleriyle, kendinden öncekilerle, dönemiyle, yazarının diğer kitaplarıyla ilişkisini, benzerlik ve farklarını yorumlamak, bunu sistematik bir şekilde yapabilmek bir dizi disiplinli uğraş gerektirir.
Bu eğitimlerin ana amacı, öğrencilerin doğru okuma- düşünme ve yazma becerilerini geliştirmeye yönelik tekniklerin anlatılması, atölyelerde uygulamalı bir şekilde tartışılması, çağdaş edebiyatın önemli örnekleri üzerinden gerekli altyapının sağlanmasıdır.
İşte bu yüzden projemiz, gençlerin kültürel ve sanatsal faaliyetlere katılımını artırmayı amaçlayan, sanatın çeşitli dallarında üretecekleri eserler ile gelecekte kültürümüzün ve edebiyatımızın devamını sağlayacak üretilecek eseri yazacak olan gençlerimize yol göstermek ve onları yazar olma yolunda bilgi, tecrübe ve yönlendirme noktasında bir destekleme programıdır.
Genel Amaçlar:
İnsan, yazarak hem kendisini ifade eder, hem de bilgi ve bilinç üretimini insanlar arasında paylaşarak hayatına anlam katar, toplumsal bir fayda üretir, yaşadığını hisseder. Zira insan, toplumsal bir varlıktır. İnsan, tek başına bir mağarada yaşamak için değil, kendisi gibi diğer insanlarla bir arada yaşamak için yaratılmıştır.
Türkiye’nin 7 bölgesinden seçilen Amasya, Adıyaman, İstanbul, Erzurum, Afyonkarahisar, Hatay ve Karaman’daki illerimizde okuyan sadece lise öğrencilerine yönelik çevirimiçi-zoom üzerinden yapılacak atölye çalışmalarımızda,
* Gençlerimiz arasından gelecekte edebiyat alanında ülkemizi temsil edecek yeni kalemler yetiştirmek,
* Bu atölye çalışmalarıyla gençlerin yazma kaygısı ve korkusunu ortadan kaldırmak,
* Edebiyat atölyelerinde dersimize katılan öğrencilere öncelikle doğru okuma kavramını öğretmek,
* Öğrencilere kelimelerin gücünü, çeşitliliğini, yazmanın yollarını ve biçimlerini öğretmek; yeni düşüncelerle yeni yöntemler keşfetmelerini sağlamak,
* Yazmanın temel unsurları olan karakter, zaman, mekân, kurgu, çatışma ile anlatma ve gösterme yöntemlerini öğretmek,
* Hemen her atölyede ders içinde veya ders dışında öğrencilere -ödev olarak- yazma pratikleri verilerek yazma becerilerini geliştirmek,
* Yazma pratikleri sonucunda yazılan metinlerin daha sonra tahlilini yapıp öğrencilerin mukayeseli metin çalışması ile eleştiri gücünü geliştirmek,
* Öğrencilerde özgür eser üretimini destekleyecek önceden belirlenmiş kişi-çatışma-konu üzerinde yazma, başkasının yazdığı bir metni tamamen veya kısmen yeniden kurma, bir metinde zaman, mekân, kurgu, çatışma ile anlatma ve gösterme unsurlarını tespit etme becerilerini geliştirmek,
* Öğrencilerin hayatın farkına varmalarını sağlamak, zihinden geçen düşünceleri keşfetmeyi öğretmek ve yazarak kendinin farkında olma duygusunu öğretmek ve farkına vardıkları konusunda yazma alışkanlığı kazandırmak,
* Öğrencilerin diyalektik ve tarihsel bir bakış açısı kazanmalarını sağlamak, onlarda okurken ve yazarken estetik bir zevk uyandırmak, farklı bakış açıları geliştirmek ve de öğrencilerde bir üslup gelişmesine zemin hazırlamak,
* Edebiyat atölyelerinde öğrencilere yazının temel kuralları, doğru ve etkili yazma yöntemleri, bir düşünce sistematiği içinde metin oluşturma, duygu ve düşüncelerini açıklıkla ve akıcı biçimde yazıya dökebilme becerilerini geliştirmek,
* Geleceğin yazarlarını yetiştirmek, kültürümüzü, tarihimizi ve sanatımızı geleceğe taşıyacak, milletimizi yüceltecek kalemleri bu atölye çalışmaları sayesinde yetiştirmeye çalışmak genel amaçlarımız arasındadır.
Engelli Öğrencilerin Katılması Hususu:
Atölye çalışmalarımıza başvuru yapan engelli öğrencilerin durumlarını beyan etmeleri halinde, ihtiyaç duyulması muhtemel yardım imkanları sunulacaktır.
Faaliyet İçin Seçilen Hedef Bölge ve Hedef Kitle
Proje dönemi boyunca ikincisini gerçekleştireceğimiz Türkiye’nin 7 Bölgesinde Edebiyat Atölyeleri projemiz T.C. Millî Eğitim Bakanlığımız ile yapılan görüşmeler doğrultusunda yine Türkiye’nin 7 bölgesinden seçilen Amasya, Adıyaman, İstanbul, Erzurum, Afyonkarahisar, Hatay ve Karaman’daki illerimizde okuyan gönüllülük esasına dayalı olarak sadece lise öğrencilerine yönelik olacaktır. Atölye çalışmaları çevirimiçi-zoom üzerinden verilecektir.
Daha önceden yaptığımız edebiyat atölyeleri yine 7 bölgede seçilen Gaziantep, Erzincan, Trabzon, Yozgat, Sakarya, Manisa, Antalya, Kütahya, Adana, Ankara, Gaziantep, Erzincan, Tokat ve Kırklareli’de başarı ile sonuçlandırılmıştır. Buradaki tecrübemiz projemize olumlu olarak yansıyacaktır.
Yazmaya hazırlayıcı bu atölye çalışmalarıyla gençlerin yazma kaygısı, korkusu ve yazmaya başlama konusundaki sıkıntıları giderilecek ve gençlerimiz 7 ilde eş zamanlı çevirimiçi-zoom üzerinden yapılacak olan atölye çalışmaları ile yazının iyileştirici gücünden faydalanılacaktır.
Hedef Bölge: Türkiye’nin 7 bölgesindeki 7 il (Amasya, Adıyaman, İstanbul, Erzurum, Afyonkarahisar, Hatay ve Karaman)
Hedef Kitle: Türkiye’nin 7 ilinde (Amasya, Adıyaman, İstanbul, Erzurum, Afyonkarahisar, Hatay ve Karaman) okuyan lise öğrencileri içinden edebi ve ilmi alanda yazmaya, düşünmeye ve üretmeye yetenekli gençlerden hareketle bütün edebiyata ve yazmaya hevesli lise öğrencileri…
Kısa vadede yaptığımız atölye çalışmalarımızın ses getireceği muhakkaktır lakin uzun vadede bu atölyelerden yetişecek, ilk bilgilerini atölyelerimizden almış öğrencilerin sonradan belki de sadece ulusal değil uluslar arası alanda tanınmış birer yazara dönecek yazar adayı olması projemizin önemini artırmaktadır. Atölyelerimiz sayesinde sanata ve sanatçıya verilecek değerin artması, milletimizi var eden değerlerin gelecek nesillere taşınması ve yaşaması, uluslararası alanda Türkiye’ye ve edebiyat dünyamıza değer katacak yazar adaylarının çıkacak olması ülkemizin varoluşu için önem arz eden bir konudur.
Türkiye’nin 7 Bölgesinde 3. Edebiyat Atölyeleri
Faaliyetin Uygulama Programına Ait Ayrıntılı Açıklama
Faaliyet Takvimi ve Programı
FAALİYET TAKVİMİ
Nisan-Mayıs 2022
Çevirimiçi-Zoom Üzerinden Edebiyat Atölye Dersleri
20 Mayıs-5 Haziran 2022
Öğrencilerin Eserlerinden Oluşan Amasya, Adıyaman, İstanbul, Erzurum, Afyonkarahisar, Hatay ve Karaman Ortak Kitabının Hazırlanması
5-10 Haziran 2022
Ankara’da Düzenlenecek Final ve Tanıtım Programı Hazırlıkları
-Türkiye’nin 7 Bölgesinde 3. Edebiyat Atölyeleri dersleri Mart- Nisan ve Mayıs aylarında ücretsiz olan dersler eş zamanlı olarak başlayacak, çevirimiçi-zoom üzerinden verilecek dersler öğrencilerin derslerini aksatmayacak şekilde gönüllülük esasına dayalı olarak akşamları ya da hafta sonları yapılacaktır.
-Türkiye’nin 7 Bölgesinde 3. Edebiyat Atölyeleri projemiz derslerine Amasya, Adıyaman, İstanbul, Erzurum, Afyonkarahisar, Hatay ve Karaman’daki okulların sadece lise kısmında okuyan öğrenciler katılabilir.
-Derslerin bitimi sonrası her il için ayrı kitap olmak üzere atölyelere katılan öğrencilerin fotoğraf, özgeçmiş ve eserlerinden oluşan ortak kitaplar İLESAM tarafından bastırılacaktır. Ücretsiz dağıtılacak kitapların bir kısmı öğrencilere verilecek olup, dağıtımdan sonra geri kalan kitaplar Kütüphaneler ve Yayımlar Genel Müdürlüğü’ne bağışlanacak ve bu sayede bu basılan eserler ülkemiz kütüphanelerine dağılmış olacaktır.
-Atölye çalışmaları sonunda Haziran 2022 içinde Ankara’da her ilden 2 ya da 3 misafir öğrencinin velisi ile beraber katılacağı kokteyli büyük bir tanıtım toplantısı düzenlenecek ve de öğrencilerin kitaplarını imzalaması ile proje sonlandırılacaktır. Bu tanıtım toplantısına katılacak kursiyer, ders veren hocalar ve davetlilerin iaşe ve ibate giderleri projeden karşılanacaktır. Atölye çalışmalarına katılmayı isteyen öğrenciler okullarındaki idareciler ile görüşüp isim yazdırabilir ve okullardaki idareciler isim listelerini İLESAM Genel Merkezi’ne ulaştırabilirler.
Türkiye’nin 7 Bölgesinde 3. Edebiyat Atölyeleri projemiz ilgili her türlü bilgiye www.ilesam.org.tr adresindeki web sitemizden veya İLESAM Genel Merkezi aranarak ulaşılabilir.
İLESAM (Türkiye İlim ve Edebiyat Eseri Sahipleri Meslek Birliği) Genel Merkezi
Adres: İzmir 1. Cadde, No:33/16, Aydın Apartmanı, Kat:4, Kızılay/Ankara
Tel: 0312 419 49 38
Faks:0312 419 49 39
Web:www.ilesam.org.tr
E-mail: ilesam@ilesam.org.tr
Adınız Soyadınız
E-Posta
Girilecek rakam : 337975
Lütfen yukarıdaki rakamları yazınız.